forum.zgorzelec.info http://forum.zgorzelec.info/ |
|
SPOTTING http://forum.zgorzelec.info/viewtopic.php?f=64&t=3617 |
Strona 1 z 28 |
Autor: | MARUNIO [ 22 cze 2009, 21:02 ] |
Tytuł: | SPOTTING |
Zapraszam wszystkich do wspólnej obserwacji i fotografii samolotów (głównie pasażerskich) nad naszą okolicą, na wysokości przelotowej. To naprawdę dosyć daleko posunięte hobby które bardzo wciąga. Mam nadzieję że nie będę osamotniony w tym temacie. |
Autor: | YELLO_35 [ 22 cze 2009, 21:12 ] |
Tytuł: | |
MARUNIO pisze: Mam nadzieję że nie będę osamotniony w tym temacie. Oby Lecąc na Wyspy Kanaryjskie z Wawy widać naszą kopalnię Turów. W okolicy Świeradowa podobno jest tunel powietrzny do Pragi - skąd to za Boga nie wiem Obserwację najlepiej prowadzić wczesną wiosną (marzec) lub jesienią - gdy powietrze jest chłodne i ma dobrą przejrzystość. No i oczywiście chmur ma być mało - albo w ogóle. MARUNIO pisze: Zapraszam wszystkich do wspólnej obserwacji i fotografii samolotów (głównie pasażerskich) nad naszą okolicą, na wysokości przelotowej.
Jeśli masz czas (i ochotę) to poszukaj na necie co i kiedy lata nad naszym rejonem - bo to może być ciekawe. Po zakupie F16 było kilka głosów na forum jakoby one latały wzdłuż naszych granic z Niemcami - teraz ich w ogóle nie widać , ani nie słychać. |
Autor: | MARUNIO [ 22 cze 2009, 21:45 ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o F-16 to latają nieraz blisko nas (szkoda że nie bliżej) a co do dróg powietrznych to nad Świeradowem przebiega droga pod nazwą UN869. Prowadzi z okolic Łodzi w kierunku Frankfurtu n/M. To naprawdę bardzo bogaty korytarz , niestety z Pieńska mniej widoczny.Powietrze ma też doskonałą przejrzystość zimą, gdy jest zmrożone. Zauważyłem tez że na jakość tego rodzaju fotografii wpływa jeszcze ciepłe, rozfalowane powietrze i bardzo wilgotne. Właśnie jednym z mankamentów takich fotek jest ostrość, za Boga nie można jej ustawić. [ Dodano: Wto Cze 23, 2009 4:53 am ] W temacie FOTOGRAFIA - kilka przykładowych zdjęć. |
Autor: | YELLO_35 [ 23 cze 2009, 5:11 ] |
Tytuł: | |
MARUNIO pisze: To naprawdę bardzo bogaty korytarz To wiem - często bardzo psują kadr swym śladem na niebie MARUNIO pisze: W temacie FOTOGRAFIA - kilka przykładowych zdjęć.
Widziałem i ze zdumieniem odkryłem fakt , że to D40X robił - Twój czy to zbieżność? Bo jeśli nie Twoje fotki to musisz opisać skąd je "pożyczyłeś" |
Autor: | YELLO_35 [ 23 cze 2009, 15:54 ] |
Tytuł: | |
MARUNIO pisze: Ja wiem że to nie najlepsze zdjęcia, ale mam nadzieję że czegoś się od Was nauczę. Raczej my od Ciebie czegoś - bo ja w tym temacie zielony jestem... Jakie szkło podpinasz do tego? Powiedz mi gdzie (kraj) fociłeś te samoloty? Bo niektóre bardzo egzotyczne są. MARUNIO pisze: TNT B747 OO-THB
Ten pewnie tylko z przesyłkami lata. Jumbo Jet robi wrażenie Kiedyś na onephoto.pl natknąłem się na takiego ciekawego zawodnika - zajrzyj sobie W TEN LINK. Rewelacja wg mnie |
Autor: | MARUNIO [ 23 cze 2009, 17:08 ] |
Tytuł: | |
Może rewelacja, bo nie spotkałeś Się nigdy z tym zainteresowaniem. Z wyjątkiem Chińczyka którego złapałem w Krośnie Odrzańskim, to wszystkie maszyny robiłem od siebie z podwórka, a i spokojnie były widoczne ze Zgorzelca. Tak TNT to maszyna cargo - wiadomo przesyłki, towary. Do body podpinałem kiedyś NIKORA 70/300, ale na takie fotki to zdecydowanie za mało, chyba że na lotniskach- jak wspomniałeś. Te zdjęcia robię z pomocą teleskopu MAK 127/1500. Te symbole nic a nic mi nie mówią bo jak napisałem jestem kompletnym amatorem fotografii, więc chyba musi Ci to wystarczyć |
Autor: | YELLO_35 [ 23 cze 2009, 18:58 ] |
Tytuł: | |
MARUNIO pisze: Może rewelacja, bo nie spotkałeś Się nigdy z tym zainteresowaniem Spotkać się spotkałem - ale IMHO hesja wymiata MARUNIO pisze: Z wyjątkiem Chińczyka którego złapałem w Krośnie Odrzańskim, to wszystkie maszyny robiłem od siebie z podwórka, a i spokojnie były widoczne ze Zgorzelca. No to zszokowany jestem tym bardziej MARUNIO pisze: Te zdjęcia robię z pomocą teleskopu MAK 127/1500.
Obejrzałem go - jak podpinasz obiektyw do okularu? |
Autor: | MARUNIO [ 23 cze 2009, 19:11 ] |
Tytuł: | |
Poprzez pierścień T-RING. A mnie bardzo zdziwiło że zainteresowałeś Się JUMBO zamiast SUPERJUMBO - (ta fotka jest w temacie FOTOGRAFIE) a przecież to , jak dotąd największa, pasażerska maszyna na świecie, więc bardzo cenię tę fotę. |
Autor: | nicek [ 23 cze 2009, 20:18 ] |
Tytuł: | |
Nad Bogatynią jest ogromna "krzyżówka" kanałów powietrznych. Kiedyś naliczyłem ok. godz. 16.00 chyba 15 maszyn równocześnie... |
Autor: | YELLO_35 [ 23 cze 2009, 20:24 ] |
Tytuł: | |
MARUNIO pisze: A mnie bardzo zdziwiło że zainteresowałeś Się JUMBO zamiast SUPERJUMBO - (ta fotka jest w temacie FOTOGRAFIE hehe - byłem przekonany , że linkujesz fotki z innego portalu. Ale kolos jest nieprzeciętny. nicek pisze: Nad Bogatynią jest ogromna "krzyżówka" kanałów powietrznych. Kiedyś naliczyłem ok. godz. 16.00 chyba 15 maszyn równocześnie...
O widzisz - to pewnie nad Świeradowem te same latają. |
Autor: | turek [ 23 cze 2009, 20:28 ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie temat bomba!!! Akurat mnie zawsze fascynują te latające smoki choc bardziej podobają mi się maszyny bojowe W wątku fotografi Pytałeś jak poprawić jakość takich fotek Więc moim zdaniem wygląda to tak: ogniskowa jakiej używasz jest wydaje się tą maksymalną z jaką poradzi sobie to Twoje D40 Nie wiem jak jest z regulacją przyslony w tym obiektywie ale jej przymknięcie spowodowało by wyostrzenie obrazu. Twój D40 pewnie jesze dodatkowo croopuje ten obiektyw co w rzeczywistości daje Ci w przeliczeniu ogniskową powyżej 1500mm. Zwiększenie przyslony (jeżeli jest taka możliwość) spowodowałoby jednak wydłużenie czasu naświetlania A sadząc po fotkach zdjęcia udaje Ci się zrobić tylko podczas słonecznych dni, bo Masz wtedy dobre światło. Ogniskowa jaką Dysponujesz wymusza na aparacie w celu poprawnego naświetlenia i nierozmazania obrazu zastosowanie bardzo krótkich czasów naświetlenia od 1/1500 s do krótszych. Przymknięcie przyslony zwiększa zakres ostrości obiektywu, jednak to wydłużyo by Ci czas naświetlania poniżej 1/1500 s a to mogło by spowodować rozmycie obrazu... dlatego właśnie pomocna by Ci tu była stabilizacja. Obiektyw, który posiadasz jej nie ma więc tylko stabilizowane body mogłoby ci pomóc. MARUNIO pisze: wszystkie maszyny robiłem od siebie z podwórka, a i spokojnie były widoczne ze Zgorzelca
Jestem stałym bywalcem w Pieńsku i uwierz mi, że te maszyny mogły być widoczne ze Zgorzelca, jednak ten tunel jakoś tak bardziej nad Pieńskiem śmiga i maszyny są tam lepiej widoczne! Do odległości w której Ty widzisz maszyny musisz dodać odleglość do Zgorzelca jakieś 11 km więc przekątna do widzianego przez Ciebie samolotu znacznie zwiększa tą odlegość |
Autor: | dzikichrum [ 23 cze 2009, 21:07 ] |
Tytuł: | |
@Turek: Wydaje mi się (może źle mi się wydaje) ale to nie obiektwy, jeno teleskop. I średnica "przesłony" (aperture fi) ma 127 mm. Niezmienne Ale to ktoś od astro-foto powinien się pewnie wtrącić, ja tam tylko pstrykacz jestem |
Autor: | turek [ 23 cze 2009, 21:56 ] |
Tytuł: | |
dzikichrum pisze: @Turek: Wydaje mi się (może źle mi się wydaje) ale to nie obiektwy, jeno teleskop. I średnica "przesłony" (aperture fi) ma 127 mm. Niezmienne Ale to ktoś od astro-foto powinien się pewnie wtrącić, ja tam tylko pstrykacz jestem Ja tam też zwykłym pstrykaczem jestem czy teleskop, czy tele obiektyw jak zwał tak zwał Jeżeli jest to teleskop o zmiennej ogniskowej, a tak wynikałoby (moim zdaniem) z opisu: Cytuj: MAK 127/1500 to podpięty do aparatu daje nam niezły teleobiektyw Jeżeli ma jakąkolwiek regulację przysłony to mozna byłoby próbować ja przymknąć, to dało by większą głebię ostrości a Cytuj: (aperture fi) ma 127 mm to akurat wydaje mi się być średnicą tego obiektywu/teleskopu chyba, że 127/1500 to średnica szkła i stała ogniskowa To jednak także nie wyklucza regulacji przysłony ale obsługa tego zestawu z D40 Nikona, to wymaga nabrania niezłej wprawy i wyczucia co znakomicie (sądząc po fotkach) udaje się koledze MARUNIO [ Dodano: Wto Cze 23, 2009 9:58 pm ] Należy jednak pamiętać, że przymknięcie przyslony wydłuży czas naświetlania migawki a przy dłuższym czasie wypadałoby miec stabilizację, której D40 nie posiada |
Autor: | dzikichrum [ 23 cze 2009, 22:17 ] |
Tytuł: | |
*ciach* (nie przywykłem do takiego cytowania na forach, przepraszam) Do reszty i ogółu uwag nie miałem Ale, jest to teleskop o konstrukcji lustrzanej (jak i obiektywy, bo też są) w stylu "Cassegraina" (czy jak po opisie widać, Maksutov-Cassegrain). Cechy, właśnie ponoć ze względu na budowę - stała ogniskowa, stała przysłona Brzydki bokkeh (w obiektywach do fotografii, bo korzystają z tej samej konstrukcji). Do tego ciemne (jeśli o obiektywach mowa). Ale, niektórzy lubią takie ruskie tele-lustra A co do tego tele: http://www.telescope-expert.co.uk/bynos ... scope.html Z opisu wynika, że 127 mm to średnica "aperture" czyli zwierciadła, po odpowiednim przeliczeniu uzyskamy pewnie jego "światłosiłę", czyli lepiej nam znaną "f-kę". Ogniskowa, 1500 mm Ok, w innym opisie znalazłem: - Objective lens diameter: 127 mm - Aperture ratio: f/11.8 "Powiększenia" o ile się orientuje, uzyskuje się poprzez odpowiednie "okulary" montowane do tego otworku 1.25 cala. Czyli taki crop Dobra, to tylko takie moje 3 grosze. Do reszty nie miałem uwag jak już pisałem A tematyka, dosyć ciekawa... Pod koniec sierpnia się zastanawiam czy do Radomia na Air-Show się nie wybrać, skoro już o samolotach mowa |
Strona 1 z 28 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |