Dzisiaj jest 19 mar 2024, 3:29

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: SPOTTING
Post: 22 cze 2009, 21:02 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Zapraszam wszystkich do wspólnej obserwacji i fotografii samolotów (głównie pasażerskich) nad naszą okolicą, na wysokości przelotowej. To naprawdę dosyć daleko posunięte hobby które bardzo wciąga. Mam nadzieję że nie będę osamotniony w tym temacie. 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 cze 2009, 21:12 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
MARUNIO pisze:
Mam nadzieję że nie będę osamotniony w tym temacie.


Oby 8)

Lecąc na Wyspy Kanaryjskie z Wawy widać naszą kopalnię Turów.
W okolicy Świeradowa podobno jest tunel powietrzny do Pragi - skąd to za Boga nie wiem ;)

Obserwację najlepiej prowadzić wczesną wiosną (marzec) lub jesienią - gdy powietrze jest chłodne i ma dobrą przejrzystość. No i oczywiście chmur ma być mało - albo w ogóle.

MARUNIO pisze:
Zapraszam wszystkich do wspólnej obserwacji i fotografii samolotów (głównie pasażerskich) nad naszą okolicą, na wysokości przelotowej.


Jeśli masz czas (i ochotę) to poszukaj na necie co i kiedy lata nad naszym rejonem - bo to może być ciekawe.

Po zakupie F16 było kilka głosów na forum jakoby one latały wzdłuż naszych granic z Niemcami - teraz ich w ogóle nie widać , ani nie słychać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 cze 2009, 21:45 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Jeśli chodzi o F-16 to latają nieraz blisko nas (szkoda że nie bliżej) a co do dróg powietrznych to nad Świeradowem przebiega droga pod nazwą UN869. Prowadzi z okolic Łodzi w kierunku Frankfurtu n/M. To naprawdę bardzo bogaty korytarz , niestety z Pieńska mniej widoczny.Powietrze ma też doskonałą przejrzystość zimą, gdy jest zmrożone. Zauważyłem tez że na jakość tego rodzaju fotografii wpływa jeszcze ciepłe, rozfalowane powietrze i bardzo wilgotne. Właśnie jednym z mankamentów takich fotek jest ostrość, za Boga nie można jej ustawić.

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 4:53 am ]
W temacie FOTOGRAFIA - kilka przykładowych zdjęć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 5:11 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
MARUNIO pisze:
To naprawdę bardzo bogaty korytarz


To wiem - często bardzo psują kadr swym śladem na niebie ;)

MARUNIO pisze:
W temacie FOTOGRAFIA - kilka przykładowych zdjęć.


Widziałem i ze zdumieniem odkryłem fakt , że to D40X robił - Twój czy to zbieżność? Bo jeśli nie Twoje fotki to musisz opisać skąd je "pożyczyłeś" ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 14:12 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Oczywiście że fotki są wyłącznie mojego autorstwa, bo gdzież bym śmiał podpierać się nie moimi zdjęciami. Jeszcze kilka pokażę. ;)
AIR CHINA B747 – będę podawał REG ( numer rej. maszyny) a wpisując go w wyszukiwarkę można zobaczyć tę maszynę na innych, już nie moich zdjęciach. W tym wypadku REG jest widoczny na skrzydle.

Obrazek

TNT B747 OO-THB
Obrazek

LOT B763 SP-LPA
Obrazek

LUFTHANSA AIRBUS 340-600 D-AIHM
Obrazek

KLM MD11 PH-KCA
Obrazek
Ja wiem że to nie najlepsze zdjęcia, ale mam nadzieję że czegoś się od Was nauczę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 15:54 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
MARUNIO pisze:
Ja wiem że to nie najlepsze zdjęcia, ale mam nadzieję że czegoś się od Was nauczę.


Raczej my od Ciebie czegoś - bo ja w tym temacie zielony jestem...
Jakie szkło podpinasz do tego?

Powiedz mi gdzie (kraj) fociłeś te samoloty? Bo niektóre bardzo egzotyczne są.

MARUNIO pisze:
TNT B747 OO-THB


Ten pewnie tylko z przesyłkami lata. Jumbo Jet robi wrażenie :shock:

Kiedyś na onephoto.pl natknąłem się na takiego ciekawego zawodnika - zajrzyj sobie W TEN LINK.

Rewelacja wg mnie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 17:08 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Może rewelacja, bo nie spotkałeś Się nigdy z tym zainteresowaniem. Z wyjątkiem Chińczyka którego złapałem w Krośnie Odrzańskim, to wszystkie maszyny robiłem od siebie z podwórka, a i spokojnie były widoczne ze Zgorzelca. Tak TNT to maszyna cargo - wiadomo przesyłki, towary. Do body podpinałem kiedyś NIKORA 70/300, ale na takie fotki to zdecydowanie za mało, chyba że na lotniskach- jak wspomniałeś. Te zdjęcia robię z pomocą teleskopu MAK 127/1500. Te symbole nic a nic mi nie mówią bo jak napisałem jestem kompletnym amatorem fotografii, więc chyba musi Ci to wystarczyć :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 18:58 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
MARUNIO pisze:
Może rewelacja, bo nie spotkałeś Się nigdy z tym zainteresowaniem


Spotkać się spotkałem - ale IMHO hesja wymiata ;)

MARUNIO pisze:
Z wyjątkiem Chińczyka którego złapałem w Krośnie Odrzańskim, to wszystkie maszyny robiłem od siebie z podwórka, a i spokojnie były widoczne ze Zgorzelca.


No to zszokowany jestem tym bardziej :shock:

MARUNIO pisze:
Te zdjęcia robię z pomocą teleskopu MAK 127/1500.


Obejrzałem go - jak podpinasz obiektyw do okularu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 19:11 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 21:10
Posty: 804
Lokalizacja: San Francisco
Poprzez pierścień T-RING. A mnie bardzo zdziwiło że zainteresowałeś Się JUMBO zamiast SUPERJUMBO :P - (ta fotka jest w temacie FOTOGRAFIE) a przecież to , jak dotąd największa, pasażerska maszyna na świecie, więc bardzo cenię tę fotę. ;)


Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 19:11 przez MARUNIO, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 20:18 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2006, 16:10
Posty: 550
Lokalizacja: Zgorzelec
Nad Bogatynią jest ogromna "krzyżówka" kanałów powietrznych. Kiedyś naliczyłem ok. godz. 16.00 chyba 15 maszyn równocześnie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 20:24 
Offline
VIP
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 cze 2007, 12:05
Posty: 5141
Lokalizacja: Zgorzelec
MARUNIO pisze:
A mnie bardzo zdziwiło że zainteresowałeś Się JUMBO zamiast SUPERJUMBO :P - (ta fotka jest w temacie FOTOGRAFIE


hehe - byłem przekonany , że linkujesz fotki z innego portalu.
Ale kolos jest nieprzeciętny.

nicek pisze:
Nad Bogatynią jest ogromna "krzyżówka" kanałów powietrznych. Kiedyś naliczyłem ok. godz. 16.00 chyba 15 maszyn równocześnie...


O widzisz - to pewnie nad Świeradowem te same latają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 20:28 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
Jak dla mnie temat bomba!!! :) Akurat mnie zawsze fascynują te latające smoki choc bardziej podobają mi się maszyny bojowe :) W wątku fotografi Pytałeś jak poprawić jakość takich fotek :) Więc moim zdaniem wygląda to tak: ogniskowa jakiej używasz jest wydaje się tą maksymalną z jaką poradzi sobie to Twoje D40 Nie wiem jak jest z regulacją przyslony w tym obiektywie ale jej przymknięcie spowodowało by wyostrzenie obrazu. Twój D40 pewnie jesze dodatkowo croopuje ten obiektyw co w rzeczywistości daje Ci w przeliczeniu ogniskową powyżej 1500mm. Zwiększenie przyslony (jeżeli jest taka możliwość) spowodowałoby jednak wydłużenie czasu naświetlania :( A sadząc po fotkach zdjęcia udaje Ci się zrobić tylko podczas słonecznych dni, bo Masz wtedy dobre światło. Ogniskowa jaką Dysponujesz wymusza na aparacie w celu poprawnego naświetlenia i nierozmazania obrazu zastosowanie bardzo krótkich czasów naświetlenia od 1/1500 s do krótszych. Przymknięcie przyslony zwiększa zakres ostrości obiektywu, jednak to wydłużyo by Ci czas naświetlania poniżej 1/1500 s a to mogło by spowodować rozmycie obrazu... :( dlatego właśnie pomocna by Ci tu była stabilizacja. Obiektyw, który posiadasz jej nie ma więc tylko stabilizowane body mogłoby ci pomóc. :)

MARUNIO pisze:
wszystkie maszyny robiłem od siebie z podwórka, a i spokojnie były widoczne ze Zgorzelca

Jestem stałym bywalcem w Pieńsku i uwierz mi, że te maszyny mogły być widoczne ze Zgorzelca, jednak ten tunel jakoś tak bardziej nad Pieńskiem śmiga i maszyny są tam lepiej widoczne! ;) Do odległości w której Ty widzisz maszyny musisz dodać odleglość do Zgorzelca ;) jakieś 11 km ;) więc przekątna do widzianego przez Ciebie samolotu znacznie zwiększa tą odlegość ;)


Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 20:31 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 21:07 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2008, 0:08
Posty: 36
Lokalizacja: Zgorzelec / Wrocław
@Turek: Wydaje mi się (może źle mi się wydaje) ale to nie obiektwy, jeno teleskop. I średnica "przesłony" (aperture fi) ma 127 mm. Niezmienne ;)
Ale to ktoś od astro-foto powinien się pewnie wtrącić, ja tam tylko pstrykacz jestem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 21:56 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
dzikichrum pisze:
@Turek: Wydaje mi się (może źle mi się wydaje) ale to nie obiektwy, jeno teleskop. I średnica "przesłony" (aperture fi) ma 127 mm. Niezmienne ;)
Ale to ktoś od astro-foto powinien się pewnie wtrącić, ja tam tylko pstrykacz jestem :)


:grin: Ja tam też zwykłym pstrykaczem jestem ;) czy teleskop, czy tele obiektyw jak zwał tak zwał ;) Jeżeli jest to teleskop o zmiennej ogniskowej, a tak wynikałoby (moim zdaniem) z opisu:
Cytuj:
MAK 127/1500
to podpięty do aparatu daje nam niezły teleobiektyw ;) Jeżeli ma jakąkolwiek regulację przysłony to mozna byłoby próbować ja przymknąć, to dało by większą głebię ostrości a
Cytuj:
(aperture fi) ma 127 mm
to akurat wydaje mi się być średnicą tego obiektywu/teleskopu ;) chyba, że 127/1500 to średnica szkła i stała ogniskowa ;) To jednak także nie wyklucza regulacji przysłony :) ale obsługa tego zestawu z D40 Nikona, to wymaga nabrania niezłej wprawy i wyczucia co znakomicie (sądząc po fotkach) udaje się koledze MARUNIO :grin:

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 9:58 pm ]
Należy jednak pamiętać, że przymknięcie przyslony wydłuży czas naświetlania migawki a przy dłuższym czasie wypadałoby miec stabilizację, której D40 nie posiada :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 22:17 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2008, 0:08
Posty: 36
Lokalizacja: Zgorzelec / Wrocław
*ciach* (nie przywykłem do takiego cytowania na forach, przepraszam) :)

Do reszty i ogółu uwag nie miałem :)
Ale, jest to teleskop o konstrukcji lustrzanej (jak i obiektywy, bo też są) w stylu "Cassegraina" (czy jak po opisie widać, Maksutov-Cassegrain). Cechy, właśnie ponoć ze względu na budowę - stała ogniskowa, stała przysłona :) Brzydki bokkeh (w obiektywach do fotografii, bo korzystają z tej samej konstrukcji). Do tego ciemne (jeśli o obiektywach mowa). Ale, niektórzy lubią takie ruskie tele-lustra ;)

A co do tego tele:
http://www.telescope-expert.co.uk/bynos ... scope.html

Z opisu wynika, że 127 mm to średnica "aperture" czyli zwierciadła, po odpowiednim przeliczeniu uzyskamy pewnie jego "światłosiłę", czyli lepiej nam znaną "f-kę".
Ogniskowa, 1500 mm :)
Ok, w innym opisie znalazłem:

- Objective lens diameter: 127 mm
- Aperture ratio: f/11.8

"Powiększenia" o ile się orientuje, uzyskuje się poprzez odpowiednie "okulary" montowane do tego otworku 1.25 cala. Czyli taki crop ;)
Dobra, to tylko takie moje 3 grosze. Do reszty nie miałem uwag jak już pisałem :)

A tematyka, dosyć ciekawa... :) Pod koniec sierpnia się zastanawiam czy do Radomia na Air-Show się nie wybrać, skoro już o samolotach mowa ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..