Dzisiaj jest 06 maja 2024, 16:42

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 44  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 paź 2014, 13:04 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 28 paź 2014, 13:01
Posty: 1
A tymczasem w sondach w serwisach wyborczych użytkownicy wyjątkowo nie mogą się zdecydować. Tylko Aniszkiewicz ma zero, reszta po 25%

http://www.portalsamorzadowy.pl/wybory2 ... c,169.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 paź 2014, 21:55 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 01 sie 2007, 17:50
Posty: 163
Lokalizacja: Zgorzelec
zulus pisze:
Dobra robota Andreas! :smt026
Dziękuję.
I po tym, co widzę powyżej, zgodzę się, że rady nadzorcze miejskich spółek można okroić, np. do 3 osób i basta! Ale żeby zaraz wywalać prezesów? :)
Bo to że spółki z o. o. - a taką formę prawną mają w większości miejskie spółki - mogą, a nawet powinny mieć rady nadzorcze, chyba nikogo nie dziwi...


Dziękuję bardzo :smt053

To może jeszcze bardziej przybliżę temat.
Zapraszam do zapoznania się z poniższym postem.
Jestem pewny, że podczas lektury wszystkim szerzej otworzą się oczy, a niejednemu włosy na głowie 'staną dęba'

Na dobry początek podam kwoty zarobków:

ZPEC
Grzęda Jarosław Członek Zarządu (od 11.01.2008r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 111 079,80zł
Mosiołek Zbigniew Prezes Zarządu (od 01.10.1997r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 203 064,78zł

PWiK NYSA
Kozłowski Zbigniew Prezes Zarządu (od 06 marca 2013r, a tak naprawdę od 08.01.2007r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 132 311,16zł
Spirydoniuk Zdzisław Zbigniew Wiceprezes (od 01.01.1998r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 179 335,09zł

MPGK
Namielski Mariusz Donat Prezes Zarządu (od 23.11.2011r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 133 952,16zł

PZN
Niklewicz Katarzyna Agnieszka Prezes Zarządu (od lutego 2013r) osiągnęła z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 93 257,86zł

CSR
Gruszczyński Piotr Stanisław Prezes Zarządu (od 18.05.2009r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 122 822,69zł

TBS
Bałajewicz Grzegorz Prezes Zarządu (od 01.06.2007r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 129 879,92zł

Dla przykładu kolejnych kosztów (mam na myśli 22Członków Rad Nadzorczych) ponoszonych corocznie podaję dostępne publicznie informacje dotyczące wynagrodzenia jednego z Członków Rady Nadzorczej ZPEC :
Kozłowski, Józef Członek Rady Nadzorczej (od stycznia 2007r) osiągnął z tego tytułu dochód za rok 2013 w wysokości: 40 125zł


Jako ciekawostka Burmistrz Zgorzelca Rafał Gronicz osiągnął z tytułu wynagrodzenia za pracę dochód za rok 2013 w wysokości: 109 904,20zł.


Faktem jest też to, że taki stan rzeczy (liczba Spółek, ich statuty) nie zaistniał za czasów obecnego Burmistrza. To wszystko trwa (niestety bez żadnych zmian jeśli chodzi o ilość osób w Radach Nadzorczych czy w Zarządach w ciągu ostatnich 8 lat) już od dobrych kilku-/kilkunastu lat (w zależności od roku założenia każdej Spółki).


PODAJĘ KOSZTY FUNKCJONOWANIA NADZORU ORAZ WŁADZ SPÓŁEK MIEJSKICH WG OBECNEGO SYSTEMU ORGANIZACYJNEGO/PODZIAŁU ZADAŃ:

1. Wynagrodzenie Członków Rad Nadzorczych (zakładam, że wszyscy Członkowie Rad Nadzorczych Spółek Miejskich mają uposażenia identyczne jak te wymienione kilka akapitów wyżej), a więc:

22 osoby x 40 125zł = 882 750zł

2. Wynagrodzenia Zarządów Spółek Miejskich (Prezesów, Wiceprezesów i Członków Zarządu) [zsumowałem wszystkie pensje wymienione wyżej]:

1 105 703,46zł

3. Nie wiem ile zarabiają Główne Księgowe Spółek, więc założyłem wartość 0 (nie wiem też czy we wszystkich Spółkach istnieją takie stanowiska).

PODSUMOWANIE (1 + 2 + 3):

762 375zł + 1 105 703,46zł + 0 =
1 988 453,46zł



Dane do obliczeń uzyskałem z oświadczeń majątkowych ww osób (są one jawne i dostępne na stronach BIP).


Powiem tak, odwołanie Prezesów a nawet całych Zarządów składających się z: Prezesa, Wice Prezesa czy Członka Zarządu (nie wszędzie takie osoby zastępujące Prezesa są) nic nie zmieni. Po nich zostaną powołani następni i następni itd. To samo ma się do odwołania Rad Nadzorczych (zarówno Zarządy Spółek jak i Rady Nadzorcze muszą być, bo na dzień dzisiejszy takie są zapisy w statutach Spółek Miejskich wynikające z polskiego prawa).
Tutaj kolejny Burmistrz będzie miał ogromne wyzwanie, a raczej zadanie. Moim zdaniem działania przyszłego Szefa Miasta (jeśli mają pozwolić uzyskać oszczędności) muszą być kilku etapowe:
1. Połączenie wszystkich Spółek Miejskich w jedną firmę z trzyosobową Radą Nadzorczą (teraz we wszystkich Spółkach jest 22 Członków rady Nadzorczej, a więc zmniejszenie o 19 osób).
2. Powołanie w ramach konkursów Prezesa i Głównej Księgowej (od momentu powołania poszczególnych Spółek do dnia dzisiejszego konkursy na stanowiska Prezesów, Wiceprezesów czy Głównej Księgowej w tych firmach były wyjątkiem).
3. Zatrudnienie (na podstawie Umowy o pracę) osób do kierowania poszczególnymi Firmami (obecnymi Spółkami Miejskimi) np. na stanowiska Dyrektorów.

Czy łączenie Spółek ma jakikolwiek sens?

Wystarczy spojrzeć na wyliczenia podane kilka akapitów wyżej i odpowiedź nasuwa się sama.
Twierdzę, że połączenie Spółek w ‘jeden organizm’ przyniosłoby duże korzyści finansowe w postaci ograniczenia wydawania pieniędzy na wynagrodzenia dla Rad Nadzorczych i Zarządów. Obecnie na te cele kasa płynie dość szerokim strumieniem.

Zmiana organizacyjna Spółek z udziałem Miasta z pewnością nie będzie łatwym zadaniem. Twierdzę, że przy obecnym zadłużeniu Miasta jest ona wskazana, a nawet konieczna. Per saldo większość czytających tego posta oceni te zmiany pozytywnie, bo suma potencjalnych oszczędności jest wg moich wyliczeń dość znaczna.

Pójdę jeszcze dalej i SPRÓBUJĘ OSZACOWAĆ OSZCZĘDNOŚCI PO POŁĄCZENIU SPÓŁEK MIEJSKICH W JEDNĄ FIRMĘ (kolejne moje wyliczenie, które postaram się opisać i wyjaśnić w miarę dokładnie) i być może to skłoni nowego Burmistrza do pochylenia się nad tym tematem:
1. Likwidacja kilkunastu, a dokładnie 19(dlaczego tylu opisałem kilka akapitów wyżej) Członków Rad Nadzorczych (zakładam, że wszyscy Członkowie Rad Nadzorczych Spółek Miejskich mają podobne uposażenia jak wymieniony kilka akapitów wyżej), a więc:

19 osób x 40 125zł = 762 375zł

2. Likwidacja stanowisk Członka Zarządu (ZPEC) i Wiceprezesa (PWiK) [w innych Spółkach Zarząd jest jednoosobowy[/b]]:

111 079,80zł + 179 335,09zł = 290 414,90zł

3. Przyjąłem, że Dyrektor (wg nowej struktury organizacyjnej odpowiedzialny za obecne Spółki, które stałyby się Wydziałami) będzie zarabiał tyle samo co obecny Prezes danej Spółki (w moich wyliczeniach w tym punkcie oszczędności brak 0).

4. Nie wiem ile zarabiają Główne Księgowe (jeśli w poszczególnych Spółkach istnieją takie stanowiska), więc teraz nie biorę pod uwagę oszczędności z likwidacji tych stanowisk (jednak na pewno powstałyby pewne oszczędności, bo potrzebna byłaby jedna osoba na etacie Głównej Księgowej) przyjąłem oszczędności jako 0 .

PODSUMOWANIE (1 + 2 + 3 + 4):

762 375zł + 290 414,90zł + 0 + 0 = 1 052 790zł
.

Oczywiście powyższe kwoty ‘oszczędności’ wynikają z moich założeń.


Burmistrz podejmując się restrukturyzacji Spółek Miejskich i mająca dostęp do dokumentów poszczególnych Spółek może wykonać bardziej precyzyjne wyliczenia potencjalnych oszczędności.

Dziękuję za uwagę i cierpliwość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 paź 2014, 22:28 
Offline
gaduła
gaduła
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2005, 11:37
Posty: 307
Lokalizacja: z internetu :)
Wyliczenia jak najbardziej okej. Całkowita oszczędność to mniej niż 1% wydatków rocznych miasta.


Pytanie zasadnicze: JAK kandydat zamierza te spółki połączyć? Krzykiem "zwolnić prezesów" wiele raczej nie zdziała. Kształt obecnych spółek komunalnych jest regulowany przez prawo i nie da się pozbyć ciała zwanego radą nadzorczą. Często konsolidacje dają zupełnie odwrotny od zamierzonego efekt. Ja bym bardzo ostrożnie podchodził do takich rzeczy, bez zbytniego "podjarania się" tym milionem oszczędności.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 paź 2014, 23:27 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 01 sie 2007, 17:50
Posty: 163
Lokalizacja: Zgorzelec
Namruf pisze:
Wyliczenia jak najbardziej okej. Całkowita oszczędność to mniej niż 1% wydatków rocznych miasta.


Pytanie zasadnicze: JAK kandydat zamierza te spółki połączyć? Krzykiem "zwolnić prezesów" wiele raczej nie zdziała. Kształt obecnych spółek komunalnych jest regulowany przez prawo i nie da się pozbyć ciała zwanego radą nadzorczą. Często konsolidacje dają zupełnie odwrotny od zamierzonego efekt. Ja bym bardzo ostrożnie podchodził do takich rzeczy, bez zbytniego "podjarania się" tym milionem oszczędności.


Moje dwa ostatnie posty o są odpowiedzią/polemiką z hasłem Aniszkiewicza: 'Zwolnić Prezesów'.

Wg mnie a napisałem to chyba dość jasno trzeba połączyć Spółki, napisać nowy statut przedsiębiorstwa z mniej licznym składem Rady Nadzorczej i dopiero wtedy można pomyśleć o oszczędnościach. Przed podjęciem ostatecznej decyzji obowiązkowo trzeba dokonać analizy takiego połączenia w formie studium wykonalności. Wtedy dopiero można dyskutować dalej. Moje wyliczenia były dopiero pierwszym krokiem jaki uczyniono w tym kierunku. Wykazałem obecne koszta Rad Nadzorczych i Zarządów Spółek, pokazałem prognozowane oszczędności w tej sferze.

Wiemy także, że w każdej firmie są kadry, księgowość, transport itp. po połączeniu niektóre wydziały z racji konsolidacji też uległyby redukcji osobowej co niewątpliwie także poprawiłoby wynik finansowy nowej Spółki.
Nie jest pewnym również fakt, że zyski byłyby od razu rok do roku.

Nie jestem kandydatem na Radnego czy Burmistrza lecz wyborcą, który jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji i wciąż się waha na kogo oddać głos. Drążąc temat być może dowiem się czegoś więcej o sprawach, które bardzo mnie interesują i dodatkowo ułatwi to mi (a być może i innym) dokonać wyboru tego czy innego Kandydata 16 listopada.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 paź 2014, 23:35 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 04 lip 2014, 20:55
Posty: 208
Namruf pisze:
Ja bym bardzo ostrożnie podchodził do takich rzeczy, bez zbytniego "podjarania się" tym milionem oszczędności.

Tak co to dla miasta milon zł oszczędności, dla Ciebie pewnie tym bardziej :)
Zawsze burmistrz może wziąść kredyt i zadłużyć bardziej miasto.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 9:16 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2005, 7:16
Posty: 1929
Lokalizacja: Zgorzelec
Jak zwykle jest to populistyczny bełkot.
Nie wiemy jak skonstruowane są umowy, jakie koszty wypowiedzeń i odpraw trzeba byłoby wypłacić zwalnianym. Naiwnością jest też sądzić że nowy zarząd tak dużej spółki będzie pracował za tę samą kasę co poprzedni.
No i pytanie - którzy radni przegłosują takie zmiany? Pomysł z kosmosu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 15:05 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 01 sie 2007, 17:50
Posty: 163
Lokalizacja: Zgorzelec
gobo007 pisze:
Jak zwykle jest to populistyczny bełkot.Nie wiemy jak skonstruowane są umowy, jakie koszty wypowiedzeń i odpraw trzeba byłoby wypłacić zwalnianym. Naiwnością jest też sądzić że nowy zarząd tak dużej spółki będzie pracował za tę samą kasę co poprzedni.No i pytanie - którzy radni przegłosują takie zmiany? Pomysł z kosmosu.


Nowy Burmistrz będzie miał 4 lata na przeanalizowanie Statutów Spółek i ich zmianę lub połączenie w jeden Zakład. Wszystko można sprawdzić mając chęci i motywację. Sporządzenie Studium Wykonalności też nie będzie kosztowało więcej niż projekt Hali za 1 mln zł pod koniec poprzedniej kadencji Burmistrza i schowany po wyborach do szuflady biurka.
Jeśli nowy Burmistrz będzie chciał iśc po najłatwiejszej linii oporu to zmieni tylko same statuty Spółek i okroi ilość osób w Radach Nadzorczych. Natomiast, gdy będzie mądrym gospodarzem to podejmnie miecz i przeanalizuje możliwość połączenia Zakładów w jeden.

Co do odpraw to zdecydowanie lepiej raz wypłacić odprawy i nie mieć bagażu na później. Na tym właśnie polega racjonalność i prawidłowy nadzór Właścicielski. Nie wmówisz mi chyba, że odprawy będą większe niż (znowu założenie) wysokość trzykrotnej pensji.
Tak naprawdę, perspektywa po połączeniu tych firm nie jest aż tak straszna.Tym bardziej, że Miasto ma obowiązek wykonywać zadania o charakterze użyteczności publicznej mające na celu zaspokajanie bieżących potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.
Tak, więc Spółki będą musiały istnieć zawsze, a na jakich zasadach i w jakim układzie organizacyjnym (rozdzielnie czy łącznie ) to po kilkunastu latach ich funkcjonowania ponownie powinno zostać zweryfikowane w ciągu najbliższej kadencji przez Radę Miasta wspólnie z Burmistrzem.

Podałem dzisiejsze koszta działania bezpośredniego Nadzoru Spółek Miejskich i ich Zarządów oraz wielce prawdopodopodobne oszczędności po zmianie. Napisałem również o tym, że nie wiadomo czy rok do roku przyniesie to od razu zysk. W perspektywie czasu na pewno będzie to z korzyścią finansową. Oczywiście śmietankę może spijać już następny Włodarz Miasta wybrany w 2018r.

Łączne zarobki Rady Nadzorczej nowej Spółki z pewnością nie powinny generować kwoty większej niż łączne kwoty pensji wszystkich obecnych Rad. To samo tyczy się Kierownictwa nowej spółki zastępujęcych teraźniejszych Prezesów, Wiceprezesów i Członków Zarządu Spółek.Jeśli byłoby inaczej to jakakolwiek zmiana nie ma najmniejszego sensu.
Tak na marginesie; mówiąc o pensjach Zarządu dowiodłeś, że nie czytałeś uważnie mojej analizy :| .

Do oszczędności dolicz jeszcze nieoszacowane pensje Głównych Księgowych. W moich wyliczeniach oszczędności z tego tytułu przyjąłem jako '0'.
Także inne Działy/Stanowiska z poszczególnych firm możnaby połączyć w jedną komórkę organizacyjną i mamy zaoszczędzone kolejne złotówki.

Prowadzisz działalność gospodarczą. Na pewno racjonalnie wydawajesz swoje ciężko zarobione pieniądze. Ja także to robię. Jak widać Spółki Miejskie nie muszą tego robić, bo mają Właściciela godzącego się na takie wydatki (nad prawie wszystkimi całkowity nadzór Właścicielski sprawuje Burmistrz, powołując/mianując do tego celu rady Nadzorcze).

Dziś zaraz po wyborach następuje zmiana większości jeśli nie całych Rad Nadzorczych i Zarządów Spółek.

Czy Ty tego nie widzisz czy tylko udajesz, że problemu nie ma?
:twisted:

Nie zgodzę się z Tobą, że ten temat (rozwinięcie przeze mnie hasła Kandydata na Burmistrza: Zwolnić Prezesów w 'Zwolnić Prezesów i Rady Nadzorcze przez połączenie Spółek Miejskich') jest tylko populistycznym bełkotem. Twierdzę, że jest to analiza (być może bardzo ogólna, ale jednak) dokonana na podstawie danych dostępnych dla chcących je odszukać. Poświęciłem jej trochę czasu inie pozwolę zakrzyczeć tego na pewno niewygodnego dla obecnego Burmistrza tematu :smt075 :smt068 . Będę go odgrzewał także po wyborach, bo 'koń jaki jest każdy widzi'.

Na pytanie, którzy Radni przegłosują takie zmiany?
Powiem tak,na pewno nie zrobią tego Ci którzy istnieją w odecnym s(u)kładzie obecnej Rady.
Całe szczęście mamy już okręgi jednomandatowe i zasadę: „zwycięzca bierze wszystko”.
Stąd nagła 'zmiana' niektórych pretendentów do reprezentowania nas we władzy loalnej.

Dla utrwalenia Wyborcom i Czytelnikom:
Okręg jednomandatowy oznacza, że w danym okręgu komitet wyborczy może uzyskać wyłącznie jeden mandat. Otrzymuje go osoba, która uzyskała najwięcej głosów, to tak zwany „pierwszy na mecie”.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 19:56 
Offline
gaduła
gaduła
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2005, 11:37
Posty: 307
Lokalizacja: z internetu :)
martaw33 pisze:
Tak co to dla miasta milon zł oszczędności, dla Ciebie pewnie tym bardziej :)



Dla przeciętnego Kowalskiego co kupuje drukarkę czy telewizor za kilka stów na raty, milion wydaje się bajońską sumą. Może i na niektórych ludziach robi wrażenie kampania "Taniości i zwalniania prezesów". Ja przypomnę że ten milion to mniej niż jeden procent wydatków rocznych budżetu miasta w 2013 roku.

Zamiast podniecać się wirtualnym milionem, pamiętać należy o kilku kwestiach:

- łączenie spółek (pomimo ich komunalnego charakteru) o tak odmiennym obszarze działania jest ogromnym nieporozumieniem, wprowadzi olbrzymi bałagan praktycznie w każdym aspekcie funkcjonowania przedsiębiorstw od kadr po księgowość (swoją droga tylko laik nie mający pojęcia o kosztach i podatkach może wyobrażać sobie funkcjonowanie firm bez księgowych)

- koszty: to nie odprawy byłyby największym kosztem, a zmiana systemu zarządzania. Sporo pochłonąłby proces samej reorganizacji , analizy, wyceny każdej ze spółek. Realne oszczędności byłyby tak znikome, że się to po prostu nie opłaca (moim prywatnym zdaniem oczywiście).

- fajnie że forumowicz andreas przedstawił nam swoje wyliczenia, wszystko pięknie do momentu:

andreas pisze:
Jeśli nowy Burmistrz będzie chciał iśc po najłatwiejszej linii oporu to zmieni tylko same statuty Spółek i okroi ilość osób w Radach Nadzorczych.


I tu po raz kolejny proste, ale ważne pytanie: JAK? Czy Burmistrz może tak sobie pójść do każdej ze spółek i powiedzieć "zwalniam prezesów i macie się połączyć z resztą"? Czy może zmusić radę miasta do odpowiednich uchwał? Liczba osób w radach nadzorczych też pewnie jest regulowana jakimiś przepisami.


Z chęcią poczytałbym sensowną i szczegółową analizę możliwości połączenia zgorzeleckich spółek, ale na moje oko, analitycy nie zostawiliby na tym pomyśle suchej nitki :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 21:26 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 8:20
Posty: 24
Namruf, chłopie, z ust mi to wyjąłeś!!! :smt026


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 22:33 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 29 paź 2014, 21:38
Posty: 28
andreas pisze:
Całe szczęście mamy już okręgi jednomandatowe i zasadę: „zwycięzca bierze wszystko”.
Stąd nagła 'zmiana' niektórych pretendentów do reprezentowania nas we władzy loalnej.

Dla utrwalenia Wyborcom i Czytelnikom:
Okręg jednomandatowy oznacza, że w danym okręgu komitet wyborczy może uzyskać wyłącznie jeden mandat. Otrzymuje go osoba, która uzyskała najwięcej głosów, to tak zwany „pierwszy na mecie”.


No i co z tego wynika ? Że nowa rada miasta może się składać z przedstawicieli Wszystkich komitetów :) Już to widzę jak radni 10 komitetów tworzą koalicję zdolną do przeprowadzenia tak trudnego zadania jak połączenie spółek.

andreas pisze:
Nowy Burmistrz będzie miał 4 lata na przeanalizowanie Statutów Spółek i ich zmianę lub połączenie w jeden Zakład.


A już nie ZWOLNIĆ PREZESÓW NATYCHMIAST jak krzyczy pewien kandydat, tylko może za CZTERY lata ?

Ogólnie rzecz ujmując na dzień dzisiejszy ten temat jest czystym populizmem. Powody są co najmniej dwa.

Nie wszystkie spółki są wyłączną własnością miasta. Pewnie można by było wykupić udziały w TBSie czy PWIK-u ale to czyniło by całe to "zwalnanie prezesów" jeszcze bardziej nieopłacalnym. Chociaż pewni gmina wiejska chętnie by przytuliła 15 milionów, które stanowią udział jej w PWIK-u...

Czym się kończy tzw. konsolidacja wystarczy spojrzeć na PGE. Tam też się chwalono tym , że zaoszczędzą na prezesach i radach nadzorczych, tylko nie wspomniano o tym będą zwalniać pracowników. A proces ten zaczął sie od razu po połączeniu, bo to jest logiczne następstwo konsolidacji. Redukujemy, pozbywamy się zdublowanych działów( informatycy, księgowość, sprzątaczki, sekretarki itd), przenosimy ludzi, zmieniamy warunki pracy i płacy (tak, tak związki w miejskich spółkach nie wywalczą pakietów socjalnych czy gwarancji zatrudnia bo są za po prostu słabe) to przyszłość skonsolidowanych zakładów.

Na razie usłyszeliśmy "zwolnić prezesów, będą pieniądze na podwyżkę" szkoda że nie dopowiedziano "kiedyś będą" bo w pierwszych roku, dwóch koszty połączenia zażrą oszczędności

Mnóstwo dziur w tych wyliczeniach. Pierwsza z brzegu - ile mam zarabiać nowy boss wszystkich bossów ? Boss który musi się mieć przynajmniej jakieś pojęcie o gospodarce odpadami, sprzątaniu, ciepłownictwie, kanalizacji, uzdatnianiu wody, zarządzaniu nieruchomościami, budownictwie, zarządzaniu obiektami sportowymi i wszystkimi innymi rzeczami które zajmują się nasze spółki... Jeśli nasi zarabiają od 8 tys. do 12 tysiećy to taki nadboss spółkowy to z 20 tysięcy najmniej... ale tajemnice zdradza sam autor pomysłu

"Należy powołać jednego menadżera - prezesa i trzyosobową Rade Nadzorczą w ramach specjalnego otwartego konkursu do kierowania tym miejskim mega przedsiębiorstwem. W każdym z dotychczasowych zakładów/spó­łek zatrudnić kierownika. Na tych stanowiskach muszą być ludzie kompetentni zawodowo

Zauważyliście, że kompetentni zawodowo mają być kierownicy a o menadżerze - prezesie ani słowa ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 22:35 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 04 lip 2014, 20:55
Posty: 208
Namruf pisze:
Dla przeciętnego Kowalskiego co kupuje drukarkę czy telewizor za kilka stów na raty, milion wydaje się bajońską sumą. Może i na niektórych ludziach robi wrażenie kampania "Taniości i zwalniania prezesów".

Ja jednak śmiem zauważyć że 1 milion zł to ok 100.000szt ( sto tysięcy ) obiadów dla dzieci w szkołach, każdy po 10zł
Jeżeli więc w Zgorzelcu jest 5000 uczniów to mają oni darmowe wyżywienie przez 20 lat
Tyle jest wart 1 milion kolego. ]:->


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 22:59 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 07 mar 2010, 19:25
Posty: 745
Lokalizacja: z daleka
Czy na pewno będzie to milion oszczędności? Mam co do tego pewne watpliwości

A tak w ogóle to bez echa przeszedł wiec wyborczy kandydata Aniszkiewicza przed Kauflandem w sobotę
Widziałem jak się rozkładali, lecz nie było mi możliwe zobaczyć tego widowiska :?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 paź 2014, 23:52 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 04 lip 2014, 20:55
Posty: 208
Będzie więcej niż milion zagłosuj na IRka, a się przekonasz.
Faktycznie byłam z dzieciakami w kauflandzie ok 13 tej i kapela ostro pogrywała, do tego balonik,gazetki i KRÓWKI, kto wcinał ten wie. Kto się nie załapał niech żałuje. Pan Irek też był. Na zakupach byłam i się aż tak nie przyglądałam, ale grupa wrażenie robiła przednie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2014, 0:20 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 01 sie 2007, 17:50
Posty: 163
Lokalizacja: Zgorzelec
Namruf pisze:
martaw33 pisze:
Tak co to dla miasta milon zł oszczędności, dla Ciebie pewnie tym bardziej :)



Dla przeciętnego Kowalskiego co kupuje drukarkę czy telewizor za kilka stów na raty, milion wydaje się bajońską sumą. Może i na niektórych ludziach robi wrażenie kampania "Taniości i zwalniania prezesów". Ja przypomnę że ten milion to mniej niż jeden procent wydatków rocznych budżetu miasta w 2013 roku.

Zamiast podniecać się wirtualnym milionem, pamiętać należy o kilku kwestiach:

- łączenie spółek (pomimo ich komunalnego charakteru) o tak odmiennym obszarze działania jest ogromnym nieporozumieniem, wprowadzi olbrzymi bałagan praktycznie w każdym aspekcie funkcjonowania przedsiębiorstw od kadr po księgowość (swoją droga tylko laik nie mający pojęcia o kosztach i podatkach może wyobrażać sobie funkcjonowanie firm bez księgowych)

- koszty: to nie odprawy byłyby największym kosztem, a zmiana systemu zarządzania. Sporo pochłonąłby proces samej reorganizacji , analizy, wyceny każdej ze spółek. Realne oszczędności byłyby tak znikome, że się to po prostu nie opłaca (moim prywatnym zdaniem oczywiście).

- fajnie że forumowicz andreas przedstawił nam swoje wyliczenia, wszystko pięknie do momentu:

andreas pisze:
Jeśli nowy Burmistrz będzie chciał iśc po najłatwiejszej linii oporu to zmieni tylko same statuty Spółek i okroi ilość osób w Radach Nadzorczych.


I tu po raz kolejny proste, ale ważne pytanie: JAK? Czy Burmistrz może tak sobie pójść do każdej ze spółek i powiedzieć "zwalniam prezesów i macie się połączyć z resztą"? Czy może zmusić radę miasta do odpowiednich uchwał? Liczba osób w radach nadzorczych też pewnie jest regulowana jakimiś przepisami.


Z chęcią poczytałbym sensowną i szczegółową analizę możliwości połączenia zgorzeleckich spółek, ale na moje oko, analitycy nie zostawiliby na tym pomyśle suchej nitki :)


O łączeniu spółek przesądza rachunek ekonomiczny i znana prawda, że duży może więcej.
Korzyści z łączenia spółek:
- obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw,
- podwyższenie bezpieczeństwa ciągłości świadczenia usług,
- efektywniejsze zarządzanie amortyzacją w skali większego przedsiębiorstwa,
- szybszy przepływ nowych technologii,
- wyższa racjonalizacja zarządzania spółką.


Jak doprowadzić do połączenia różnych spółek w jeden organizm?

Sam proces podejmowania i wdrażania decyzji z pewnością wymaga przeprowadzenia odpowiednich analiz oraz zachowania procedur uregulowanych przepisami kodeksu spółek handlowych oraz procedur samorządowych.

Na podstawie przepisów kodeksu spółek handlowych procedura połączeniowa jest 3 etapowa/fazowa: menedżerska, właścicielska i rejestrowa (autoryzacji).

W praktyce powyższą procedurę korporacyjną poprzedza procedura samorządowa.

Proces decyzyjny dotyczący połączenia określonych spółek (polegający na utworzeniu jednej gminnej spółki wielobranżowej) najczęściej rozpoczyna się od analiz ekonomiczno-finansowych oraz prawnych spółek uczestniczących w połączeniu. Pozwalają one ustalić, czy połączenie może prowadzić do uzyskania efektu synergii oraz czy nie ma prawnych przeciwwskazań dla przeprowadzenia tego procesu, a także określenia skutków podatkowych tej operacji i projekcji wyników spółki powstałej z połączenia.

Inicjatywą w zakresie ewentualnego połączenia spółek powinien wykazać się Burmistrz, gdyż to do jego zadań należy gospodarowanie mieniem komunalnym.

Z kolei decyzja w sprawie wyrażenia zgody na połączenie określonych spółek z udziałem gmin spoczywa na radach gmin.

Jeżeli analizy przeprowadzone z inicjatywy Burmistrza wykażą zasadność i celowość połączenia, powinien on skierować do rady gminy projekt odpowiedniej uchwały.

Na pewno połączenia spółek gminnych są przedsięwzięciami trudnymi, pracochłonnymi i stosunkowo kosztownymi. Jeśli jednak z analiz i rachunku ekonomicznego wyniknie celowość ich przeprowadzenia, to podjęcie decyzji o połączeniach nie powinno być odkładane w czasie.

prostownik pisze:
andreas pisze:
Całe szczęście mamy już okręgi jednomandatowe i zasadę: „zwycięzca bierze wszystko”.
Stąd nagła 'zmiana' niektórych pretendentów do reprezentowania nas we władzy loalnej.

Dla utrwalenia Wyborcom i Czytelnikom:
Okręg jednomandatowy oznacza, że w danym okręgu komitet wyborczy może uzyskać wyłącznie jeden mandat. Otrzymuje go osoba, która uzyskała najwięcej głosów, to tak zwany „pierwszy na mecie”.


No i co z tego wynika ? Że nowa rada miasta może się składać z przedstawicieli Wszystkich komitetów :) Już to widzę jak radni 10 komitetów tworzą koalicję zdolną do przeprowadzenia tak trudnego zadania jak połączenie spółek.



Kolejny raz powiem tak,na pewno nie zrobią tego Ci którzy istnieją w odecnym s(u)kładzie obecnej Rady.

andreas pisze:
Nowy Burmistrz będzie miał 4 lata na przeanalizowanie Statutów Spółek i ich zmianę lub połączenie w jeden Zakład.


A już nie ZWOLNIĆ PREZESÓW NATYCHMIAST jak krzyczy pewien kandydat, tylko może za CZTERY lata ?

Jak najszybciej zwolnić Prezesów i Rady Nadzorcze przez połączenie Spółek Miejskich!!!
Po przeprowadzeniu analiz i procedur.


prostownik pisze:
Ogólnie rzecz ujmując na dzień dzisiejszy ten temat jest czystym populizmem. Powody są co najmniej dwa.

Nie wszystkie spółki są wyłączną własnością miasta. Pewnie można by było wykupić udziały w TBSie czy PWIK-u ale to czyniło by całe to "zwalnanie prezesów" jeszcze bardziej nieopłacalnym. Chociaż pewni gmina wiejska chętnie by przytuliła 15 milionów, które stanowią udział jej w PWIK-u...


Rozumiem, że według Ciebie Wójt Gminy Zgorzelec jako mniejszościowy udziałowiec PWiK (25,31% udziałów) ma większe prawa niż posiadacz (74,69%udziałów) Burmistrz Miasta Zgorzelec? A może ma prawo veta? Nie rośmieszaj mnie.
Czy Wójt pytał się kogoś z Miasta o zgodę na wybudowanie marketów na terenie gminy wiejskiej i w ten sposób zabił nasz lokalny handel w mieście? Zrobił swoje, bo jest dobrym gospodarzem.
W TBS jest jeszcze ciekawiej, bo Pan Strykowski posiada 8,2% udziałów a Burmistrz Miasta Zgorzelec (91,2%udziałów)? A jak przedstawiają się tutaj prawa udziałowców?

prostownik pisze:
Czym się kończy tzw. konsolidacja wystarczy spojrzeć na PGE. Tam też się chwalono tym , że zaoszczędzą na prezesach i radach nadzorczych, tylko nie wspomniano o tym będą zwalniać pracowników. A proces ten zaczął sie od razu po połączeniu, bo to jest logiczne następstwo konsolidacji. Redukujemy, pozbywamy się zdublowanych działów( informatycy, księgowość, sprzątaczki, sekretarki itd), przenosimy ludzi, zmieniamy warunki pracy i płacy (tak, tak związki w miejskich spółkach nie wywalczą pakietów socjalnych czy gwarancji zatrudnia bo są za po prostu słabe) to przyszłość skonsolidowanych zakładów.


Straszysz ludzi, że stracą pracę, a nawet nie wiesz czy tak będzie. Czy za pensje Rad Nadzorczych, Prezesów, Wiceprezesów, Członków Zarządu i kilku Głównych Księgowych mamy płacić wszyscy w postaci wyższych cen za wodę, ścieki, ciepło, śmieci itp. Przyznasz, że jakoś firmy muszą na to wszystko zarobić. Nie zgadzam się na to i będę protestował przeciwko takiemu rozumowaniu i postępowaniu.Te wszystkie firmy są nasze. Jeśli tworzy się w nich sztuczne etaty dla 'swoich' i jest w nich przerost zatrudnienia to musi się to bezwzględnie zmienić !!!

prostownik pisze:
Na razie usłyszeliśmy "zwolnić prezesów, będą pieniądze na podwyżkę" szkoda że nie dopowiedziano "kiedyś będą" bo w pierwszych roku, dwóch koszty połączenia zażrą oszczędności


Znowu nie czytałeś uważnie :twisted:
Napisałem w dwóch postach:
andreas pisze:
Nie jest pewnym również fakt, że zyski byłyby od razu rok do roku.

Nie rób sobie jaj z ludzi, bo analizy co będzie po połączeniu Spółek nie przeprowadza się na perspektywę roku lecz conajmniej pięciu lat albo i więcej. Wtedy uzyskamy odpowiedź na moją tezę.

prostownik pisze:
Mnóstwo dziur w tych wyliczeniach. Pierwsza z brzegu - ile mam zarabiać nowy boss wszystkich bossów ? Boss który musi się mieć przynajmniej jakieś pojęcie o gospodarce odpadami, sprzątaniu, ciepłownictwie, kanalizacji, uzdatnianiu wody, zarządzaniu nieruchomościami, budownictwie, zarządzaniu obiektami sportowymi i wszystkimi innymi rzeczami które zajmują się nasze spółki... Jeśli nasi zarabiają od 8 tys. do 12 tysiećy to taki nadboss spółkowy to z 20 tysięcy najmniej... ale tajemnice zdradza sam autor pomysłu

"Należy powołać jednego menadżera - prezesa i trzyosobową Rade Nadzorczą w ramach specjalnego otwartego konkursu do kierowania tym miejskim mega przedsiębiorstwem. W każdym z dotychczasowych zakładów/spó­łek zatrudnić kierownika. Na tych stanowiskach muszą być ludzie kompetentni zawodowo

Zauważyliście, że kompetentni zawodowo mają być kierownicy a o menadżerze - prezesie ani słowa ?


Po pierwsze dlaczego Prezesi powinni zarabiać po kilkanaście tysięcy miesięcznie?
Jeśli chodzi o zarobki Szefa nowej połączonej Spółki to nawet pensja 20 tysięcy miesięcznie (co da 240 tys. rocznie) pozwoliłoby na oszczędzenie kilkuset tysięcy po redukcji Rad Nadzorczych.
Chłopie jak widać na Zarządzaniu to Ty się nie znasz. Menager ma za zadanie Zarządzać Spółką, a od kierowania poszczególnymi Działami ma Kierowników czy Dyrektorów. W naszej okolicy jest kilka porządnych i konkretnych osób mogących stanąć do konkursu na Prezesa nowej Spółki.

A tak na marginesie:
Powiedz mi czy obecny Burmistrz miał jakieś przygotowanie samorządowe startując 8 lat temu na fotel Burmistrza? A jednak zaufaliśmy mu; daliśmy mu kredyt zaufania póki co na 8 lat.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2014, 8:06 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
jak się okazuje podatku od nieruchomości (w przypadku budynków mieszkalnych) mogłoby w ogóle nie być:
http://www.bolec.info/index.php?op=info ... news=12077
ciekawe czy ten pomysł u nas w kampanii ktoś podchwyci;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 44  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..